Формулювання педагогічної філософії викладача

Дитинаце не огранований скарб, який необхідно любити, поважати та навчати.

Вчительце не лише доросла, розумна людина, він товариш, помічник, він друга родина.

....

....

Педагогічне есе



«Навіщо вивчати фізику?»
Першочергове завдання  педагога полягає в тому,
щоб відкрити у кожній людині творця, поставити
його на шлях самостійної, творчої, інтелектуальної праці.
В. Сухомлинський.

Вивчення фізики, як і будь-якого іншого предмету, потребує мотивації: учень повинен розуміти, навіщо він це робить. Нині виникла певна криза у цьому питанні. Робочих місць  для фізиків – фахівців в Україні мало, а престижних робочих місць – ще менше. Випускних і перевідних іспитів з фізики майже немає. Тому виникає цілком закономірне запитання: а навіщо взагалі вивчати фізику?
Фізика займає особливе місце у формуванні наукового світогляду в цілому, у розвитку цивілізації. Сучасна фізика має великий інтелектуальний, технічний і виховний потенціал. Високий рівень навчання фізиці сприяє розвитку інтелекту нації. У зв’язку з цим важливого методичного значення набуває розвиток методів заохочення учнів до навчання фізиці.
Одним із таких ефективних методів є ознайомлення учнів із досягненнями сучасної фізики і техніки. Одночасно у цьому напрямку є нові і ще не розв’язані методичні проблеми і сучасний підручник з фізики, на жаль недостатньо орієнтує учнів на знайомство з досягненнями фізики. Ці питання ще не набули необхідного розвитку в методиці викладання фізики, а також у популяризації новітніх досягнень у фізиці.
Сучасна фізика відзначається значною абстрактністю і складністю для засвоєння.
Лауреат Нобелівської премії В. Гінзбург наголошує: «У наші дні передній фронт фізики та астрофізики віддалений від людини з середніми здібностями широкою смугою, замінованою великим фактичним матеріалом і математичними формулами».
Майже відсутні науково-популярні видання з фізики, а до створення цікавих видань з фізики не залучені професійні журналісти. Виступи з повідомленнями про досягнення сучасної фізики серед видатних українських учених мають поодинокий характер, зокрема в Інтернеті.
З іншого боку академік М. Моїсеєв наголошує: «Людство підійшло до повороту, за яким потрібна нова моральність, нові знання і нова система цінностей». Доцільно підкреслити, що ознайомлення з досягненнями сучасної фізики і техніки потрібно в першу чергу самому вчителю. Не засвоївши певну інформацію з новітніх досягнень фізики вчитель не зможе організувати різновидову роботу з учнями. Ознайомлення з досягненнями сучасної фізики і техніки є потужнім стимулом покращення професійної підготовки вчителя, засвоєння ним ролі фізики в розвитку цивілізації.
Напевно, немає учня, який би за час свого перебування в школі або іншому закладі не задавав собі питання: навіщо потрібно фізика?
На це питання я відповідаю: «Фізика – це світ прекрасного та казкового. Вона дає нам можливість повернутися в світ дитинства та створити казку власноруч.»  В повсякденному житті нас оточують речі, явища, які не завжди ми можемо пояснити. Важливим фактом є пізнання неможливого – це дає відчуття комфорту. І вже надалі, світ стає, якщо не рідним, то знайомим.
Для того щоб дати належну мотивацію учням, необхідно кожного дня, кожної години самовдосконалюватися, розвивати індивідуальні здібності. Причому критерієм правильності, конструктивності, ефективності учнівської діяльності  є не вчитель, а практика.
На першому етапі одержання фізичних знань першочергове значення мають спостереження, експеримент, практичний досвід людини. Саме через них найефективніше долучаються до наукових пошуків ті, хто опановує фізичну науку і готується до її розвитку та численних застосувань.

Комментариев нет:

Отправить комментарий